מה הקשר בין תוכן לקידום אתרים?
כבר שנים שנהוג לומר ולשמוע בהקשר של SEO כי "התוכן הוא המלך". קביעה זו נכונה כיום יותר מאי פעם בתעשיית האינטרנט בכלל וקידום האתרים בפרט, לאור עדכוני אלגוריתם של גוגל, התנהלות פלטפורמות חברתיות כגון פייסבוק והאופן בו גולשים מוצאים מידע, שירותים ומוצרים.
אך מה קורה בשטח ומה הקשר בין תוכן לקידום אתרים? על כך במאמר הבא.
כיום כל איש קידום אתרים מקצועי ומעודכן יאמר לכם ללא היסוס כי הפקת תוכן איכותי ובעל ערך חייבת להיות חלק מהותי מכל אסטרטגיית SEO. התחרות בשווקים המסחריים השונים ברשת רק הולכת וגוברת ובעיקר גוברת התחרות על תשומת הלב של הגולשים, אשר סבלנותם קצרה מאי פעם והם חותכים במהירות אתרים, עמודים ותכנים שאינם מספקים להם ערך כלשהו.
גוגל יודע לזהות תוכן איכותי בצורה מצוינת
לאחר עדכוני אלגוריתם דוגמת פנדה, מנוע החיפוש של גוגל יודע בפועל לזהות בצורה מצוינת ויעילה במיוחד תוכן איכותי, אמיתי, מקורי ורלוונטי. גוגל שכללו לרמה מרשימה ביותר את יכולות הבנת התוכן וההקשר וזה בתורו העלה את החשיבות של יצירת תוכן מעולה, עדכני ורלוונטי לשיאים חדשים. זהו הבסיס המהותי שסביבו התפתח וצבר תאוצה כה אדירה התחום של שיווק באמצעות תוכן.
מנוע החיפוש של גוגל "אוהב" אתרים עם תוכן שמתעדכן באופן תדיר ושגרתי ועדכוני תוכן אלו מזכים את האתר בדירוג גבוה יותר עקב התפיסה של גוגל שאתר מתעדכן הוא אתר רלוונטי יותר. כמו כן, תוכן איכותי ובעל ערך אמיתי לגולשים, ישאיר אותם יותר זמן באתר וזוהי דרך נפלאה ויעילה לייצר המשכיות של הגולש באתר, מה שמשפר את דירוג האיכות של האתר וכמובן משפר את הסיכוי שאותו גולש יבצע המרה.
הסיכון הגדול בשכפול תוכן
לצד יכולות מרשימות ומתקדמות של הבנת ההקשר של תוכן וזיהוי תכנים חדשים ופופולאריים, התוכן גם מציע סיכון מהותי בהקשר למהלכי קידום אתרים, זאת דרך שכפול תוכן. לגוגל ומנועי חיפוש אחרים יש כיום כלים מעולים ומאוד מדויקים לאיתור שכפולי תוכן, כאשר הכוונה היא אתר מסוים המשתמש בתוכן המשוכפל מאתר אחר ולמעשה מפרסם את אותו התוכן או עם שינויים מינוריים בלבד. זוהי דרך פעולה מאוד לא אהודה ברשת וגוגל בהחלט מעניש אתרים הנחשדים בשכפול תוכן, הענשה בדמות "זריקה" לתהומות תוצאות החיפוש או אפילו עד כדי הוצאה מהאינדקס – נזק אדיר שקשה לקום ממנו.
רק תוכן איכותי ובעל ערך יוצר יתרון תחרותי
חשוב מאוד לציין בהקשר לשאלה החשובה מה הקשר בין תוכן לקידום אתרים – כי רק תוכן איכותי שבאמת מספק ערך לגולשים יוצר יתרון תחרותי ותורם ישירות למהלכי קידום אתרים. תוכן סתמי שאינו תורם דבר לגולשים, בפועל לא יזכה לצפיות רבות ובוודאי לא לשיתופים ואינטראקציות רבים, וזה יפגע במאמצי הקידום. תוכן איכותי מעביר את המסר שלכם ביעילות, הוא מצמצם Bounce Rate, הוא יוצר אמון וסמכותיות, הוא יוצר יותר תשומת לב במדיה חברתית וכל אלו מובילים לשיפור בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.
רוצים ללמוד קצת (הרבה) יותר על קידום אתרים? קורס קידום אתרים אונליין מבית שמוליק דורינבאום (מרצה וותיק / מומחה בעל עשור של ניסיון בתחום) היכנסו והירשמו לקורס: http://seo101.co.il