למה גוגל מסתמך על קישורים בשביל לקדם את האתר?
מנוע החיפוש של גוגל מתבסס על למעלה מ-200 גורמים ופרמטרים כאשר הוא מדרג אתרים. אך לאורך השנים ובמידה רבה גם כיום, אין הרבה פרמטרים חשובים כמו קישורים מבחינת קידום האתר ודירוגו במיקומים טובים למילות מפתח רלוונטיות. כך שגם כיום, בואכה 2017, ישנה חשיבות אדירה לקישורים.
יתכן ושמעתם מכל מיני גורמים שקישורים כבר פחות חשובים כיום בשיווק וקידום דיגיטלי, שהיום גוגל מתבססת יותר על תוכן ועל פעילות במדיה חברתית (שגם היא בפועל כוללת הצבעות אמון מחוץ לאתר בדומה לקישורים…), אך אלו הצהרות לא מלאות ושאינן מבוססות על המציאות בשטח. קישורים עדיין חשובים ומיד תבינו למה גוגל מסתמך על קישורים בשביל לקדם את האתר.
רשת דמוקרטית
מדידת כמות קישורים לאתר או עמוד מסוים היא דרך יעילה וחכמה מאוד להבין עד כמה אתר מספק ערך לגולשים. זהו אחד האלמנטים הכי חשובים ומרכזיים במושג המהותי "דמוקרטיה של הרשת". אחד ההיבטים הכי חשובים של האינטרנט הוא היותה דמוקרטית לכל הגולשים ופתוחה – בניגוד למשל מצב שניתן לראות לעתים במשטרים כגון סין או צפון קוריאה. גוגל מסתמך על קישורים כפרמטר חשוב בדירוג האתר בכל הקשור לנושא של קידום אתרים אורגני כי זה יישום בפועל של דמוקרטיות הרשת. אם יותר גולשים ואתרים מפנים באמצעות קישור לאתר מסוים, כנראה שהאתר הזה יעיל, רלוונטי ובעל ערך בנושא מסוים – ואי לכך יש לדרגו גבוה יותר.
קישורים מהווים סימן לאמינות
כחלק מהמרכיב של הדמוקרטיה של האינטרנט, קישורים לאתר או עמוד מסוים מהווים עבור גוגל סימן לאמינות של אותו אתר אליו מקשרים. הרציונל הוא שאם הרבה גולשים ואתרים מקשרים לאתר אחר או לתוכן מסוים באתר כלשהו, כנראה שאותו תוכן הוא אמין ורלוונטי ולכן ראוי לקדמו על פני אתרים ותכנים פחות אמינים ורלוונטיים.
הצבעת אמון ורלוונטיות מאתרים סמכותיים
לצד הדמוקרטיה של הרשת וסימן לאמינות, גוגל מסתמך על קישורים גם כדי לקבוע עד כמה אתר נחשב לסמכותי – ואת זה גוגל קובע על סמך סמכותיות האתרים שמקשרים לאותו אתר. כך למשל קישור לאתר שלכם מאתר פופולארי וגדול – למשל אתר חדשות או אתר תוכן פופולארי ומוביל – ייחשב לאמין ולאיכותי יותר לעומת קישור של משתמש פייסבוק או פורום כללי אשר מקשר לאתר שלכם בפוסט.
ככל שהאתר המקשר נחשב סמכותי ואיכותי יותר בדירוג של גוגל, כך הקישור ממנו לאתר שלכם ייחשב לאיכותי ואמין יותר ויספק לכם "ניקוד" גבוה יותר שיוביל לדירוג גבוה וטוב יותר בעמוד תוצאות החיפוש לשאילתות מסוימות.
באותו האופן, קישורים מאתרים רלוונטיים (העוסקים בתחום הפעילות של האתר שלכם למשל) מהווים סמן איכותי במיוחד לאמינות ואיכות ומסייעים מאוד לקידום האתר שלכם.
לסיכום: הסיבה שגוגל מסתמך על קישורים בשביל לקדם את האתר היא שזוהי עדיין דרך יעילה ומדויקת מאוד לקבוע את האמינות, הרלוונטיות והסמכותיות של אתר מסוים. לצד מחקר מילות מפתח, קוד הכתוב נכון ואלמנטים מרכזיים אחרים של SEO, הקישורים הם מאבני הדרך של ההצלחה האינטרנטית שלכם.
רוצים ללמוד קידום אתרים בצורה מלאה בזמן שלכם? קורס קידום אתרים חדש מבית שמוליק דורינבאום על קידום אתרים ב5 שעות של הסברים מול לוח לבן ועם הרבה מאוד חומר להורדה לעזרה צמודה: http://seo101.co.il