כל אחד היום מרגיש שהוא יכול לפתח סטראטאפ משלו, השאלה היא אותה שאלה בסופו של יום, האם הסטראטאפ הזה יכול להיות ניצחון גדול? או שמא כישלון גדול?
אוקיי, כמובן שלא כל אחד יכול לענות על זה בצורה מוחלטת כי אז כולנו היינו פותחים סטראטאפ אחד משלנו, העניין הוא לזהות בעצם את ניהול הסיכונים אשר כל מיזם כזה בעצם אמור לייצר לעצמו. ניהול סיכונים מקצועי הוא בסך הכל הבנת הסביבה ולהבין מה בדיוק אפשר לקבל מהסטראטאפ שלו וכמה נזק אפשר להשיג אם לא נצליח להרים את המיזם.
איך מניעים תהליך שיווק לסטראטאפ היום?
קודם כל, לא חסרים דרכים, אחרי הכל, כמו כל סטראטאפ טוב, כל אחד ירצה לדבר עליו וכל אחד ירצה לפרסם אותו במידה ומדובר במיזם מעניין כזה או אחר, אז כאן אנחנו נכנסים, אנשי השיווק. מה בעצם אנחנו יכולים לעשות שיכולים לעזור לנו בצורה נכונה להפיץ את השיווק של המיזם שלנו הלאה. צריך להסתכל קודם על המאקרו ולענות בתור בעלי המיזם על כמה שאלות:
- האם קהל היעד אכן נמצא באינטרנט?
- האם קהל היעד אכן מוכן לשינוי מהותי שיצר המיזם?
- האם יש לקהל היעד אתרי פורטלים מועדפים (תבינו את החשיבות לתשובה לכך בהמשך)
כאשר אנחנו יודעים את הכיוונים של קהל היעד שלנו, אנחנו נדע לאן נושבת הרוח ואיך אנחנו הופכים לסופת הוריקן שתקח אותנו לאן שנמצא קהל היעד.
אז מה הקשר לSEO? התשובה בגוף הכתבה
כאשר אנחנו רוצים לשווק סטראטאפ, אנחנו בעצם רוצים להכיר את המוצר / המיזם שלנו לאוויר העולם, העניין הוא, שאם קהל היעד שלנו נמצא באינטרנט, אז אנחנו צריכים לחשוב, מה בדיוק יכול לרשום הלקוח הפוטנציאלי שלנו בגוגל על מנת שנרצה להופיע שם בתוצאות, ואם מדובר בסטראטאפ אשר עונה על צורך שעוד לא קיים לו ביקוש, אנחנו צריכים לחשוב אחרת, איך אנחנו יוצרים ביקוש, ואם אי אפשר לקצור את הביקוש בגוגל, אז בואו ניצור את הביקוש ברשתות החברתיות.
לקצור ביקוש מול ליצור ביקוש
כאשר אנחנו רוצים לפרסם את הסטראטאפ שלנו, אנחנו צריכים לזכור דבר פשוט, אם אין עליו חיפושים (עליו או על התחום הכללי שלו) אנחנו צריכים ליצור לו ביקוש, ולכן, תמיד נעדיף לפרסם ברשתות החברתיות, איך?
- סרטונים קצרים וממומנים אשר יספרו על הסטראטאפ החדש שלנו
- פוסטים מעניינים ומרתקים אשר יספרו ללקוחות הפוטנציאלים שלנו איך הגענו לסטראטאפ
- יצירת קשרים עסקיים עם חברות אשר יכולות לתת לנו מענה ללידים ופניות בהקשר לסטראטאפ שלנו
אז מה הקשר לאתרי פורטלים?
כאשר אנחנו בונים תהליך של SEO מקצועי, אנחנו בדך כלל גם נבנה קישורים, מה הכוונה? אנחנו בעצם נגרום לאתרים נוספים ברשת לקשר אלינו בצורת הייפרלינק פשוט על מנת להראות לגוגל שיש עלינו "באז" כלשהו, שיש עלינו דיבור שאנחנו "הטובים" בתחום שאנחנו עליו עובדים, סטראטאפ לא נבנה בעצמו, בדרך כלל, הוא נבנה על ידי כאלה שמדברים עליו. ולכן, אנחנו רוצים לדאוג שאתרי הפורטלים המועדפים על קהל היעד שלנו, ידבר עלינו. שווה לנו לפעמים לשלם את כמה מאות הדולרים האלה על פרסום מקצועי ושיווקי, על מנת להגיע למקומות שקהל היעד שלנו נמצא.
לקריאה מורחבת על Startup Makreting מאת G2Mteam