כל מי שמתעסק בקידום אתרים יודע שיש שני מסלולי קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן וקידום אורגני. הראשון מתייחס למודעות בגוגל, השני מתייחס לקידום במנוע חיפוש עצמו, במסלול הראשון משלמים לגוגל בשביל לקבל פרסום, במסלול השני צריך לבצע עבודה ארוכת טווח בשביל ליהנות מפרסום.
הרבה פעמים מקדמי אתרים מקבלים מבעלי אתרים הנחיות לבצע אך ורק קידום ממומן, כי שם הפרסום הרבה יותר מהיר, ובמסלול הזה אפשר לקבל פרסום בעמוד הראשון של גוגל. כל מה שצריך זה לשלם מספיק כסף. לפעמים ההשקעה שווה להם את משך הזמן שהם יצטרכו להמתין אם הם ינסו להגיע לתוצאות דומות דרך קידום אורגני
אם כך, האם עדיף לעשות קידום ממומן על פני קידום אורגני? לא בהכרח. קידום ממומן אומנם נותן לנו מענה מהיר ובמקרים מסוימים הוא משתלם מאוד, למשל כשמדובר בעסק חדש שלא יכול לחכות עד שהקידום האורגני יצליח או כשמדובר בקידום של מוצר או שירות ספציפי שרוצים לפרסם אותו כמה שיותר מהר.
אך כשאנחנו מסתכלים על התמונה המלאה, קידום אורגני זה הקידום הנכון עבור עסקים ובעלי מקצוע, מכל הסוגים ומכל הגדלים. הנה מספר הסברים למה:
ראשית, קידום אורגני הוא לא רק תהליך שנועד לקדם את האתר בגוגל, הוא גם מאפשר לנו לבנות ולעבוד בצורה נכונה עם האתר. הוא מגדיר לנו כללים וחוקים מסוימים על פיהם אנחנו אמורים לעבוד, דברים שיכולים להפוך את הגלישה באתר לחוויה עבור הגולש.
שנית, לאורך זמן קידום אורגני הוא הרבה יותר זול. אם על קידום ממומן אנחנו צריכים לשלם באופן ניכר מדי חודש, בקידום אורגני אנחנו יכולים לחסוך את העלויות השונות.
שלישית, מרבית הגולשים מעדיפים אתרים שנמצאים במנוע החיפוש ולא אתרים שנמצאים בהכרח במודעות. על כן סביר להניח שגם אם נזכה לחשיפה גדולה דרך קידום ממומן, ההמרה לא תהיה גבוהה.
ארבע, קידום אורגני מאפשר לנו ליצור שיתופי פעולה רבים יותר ובכך להגדיל את הנוכחות והחשיפה של האתר ברשת. דבר שלא יבוא לידי ביטוי באמצעות קידום ממומן.
לכן כשבעל מקצוע או בעל עסק פונה אלינו ומבקש שנעשה לו רק קידום ממומן, נצטרך להסביר לו שנכון יותר אם יעשה קידום אורגני לאתר שלו.