הידעתם מה מאפיין יותר מכל את העידן הנוכחי שלנו? ייעול, חדשנות וקדמה. יותר ויותר התפתחויות טכנולוגיות מתעוררות לחיים כדי לענות על צרכים חסרים ולשפר את חווית השימוש. נראה שאחת מההתפתחויות המעניינות ביותר בתחום זה היא החנות הווירטואלית.
איך לבנות חנות וירטואלית ולהישאר בחיים?
מדובר בהחלטה כלכלית שעשויה להיות לרווחית במיוחד עבורכם, כל עוד אתם עושים זאת נכון. הנה מספר צעדים שחשוב לקחת בחשבון כאשר אתם מבצעים, בניית אתר וורדפרס עם חנות וירטואלית –
בואו נתחיל מהבסיס – מאפיינים את העסק
בניית החנות, בדומה לכל עסק או יוזמה אחרת, מתחילה בתהליך אפיון ממוקד – עליכם להגדיר לעצמכם את המטרות העסקיות תוך אפיון כלל גורמי השטח. בשלב זה עליכם להחליט מהו תחום ההתמחות בחנות, אילו מוצרים תמכרו, כיצד תבדילו ותייחדו את עצמכם מן המתחרים? באילו מוצרים תבחרו להתמקד?
השאלות הללו לא ניתנות למענה מבלי להתייחס לשאלות החשובות הנוספות – מי הם הלקוחות שלכם? בני כמה הם? מאיזה אזור בארץ הם? מהם העדפותיהם?
השאלות הללו הכרחיות כדי להצליח לספק ללקוחותיכם חווית גלישה וקנייה מוצלחת. ככל
שתתאימו יותר ללקוח, כך הוא ירכוש יותר, ישוב לאתרכם יותר ויספר עליה למעגל חבריו.
מעצבים את חווית המשתמש – UI/UX
לאחר שהבנו מי הלקוח שעומד מולנו (באופן וירטואלי כמובן), עלינו להתאים לו חוויה ייחודית ומוצלחת. לכן, העיצוב יותאם לקהל היעד. חשוב לבחור בעיצוב מושך את העין, אך עדיין נגיש ונעים. שימו לב, עיצוב מסורבל ומצועצע עלול ליצור את האפקט ההפוך. חשוב מאוד שחוויית הגלישה באתר תהיה נוחה וקלה לתפעול לגולש הממוצע, בין אם היא מדענית טילים או רוכל במרכול.
אתר? אפליקציה?
גלישה באינטרנט כבר מזמן אינה בלעדית אך ורק עבור משתמשי המחשב הנייח. למעשה, הנתונים מראים על נתונים גבוהים יותר לעומת גולשי המובייל. לכן, עליכם להחליט באיזו פלטפורמה תבחרו להשיק את החנות הווירטואלית שלכם? אתר אינטרנט במחשב? אתר מותאם למובייל? אפליקציה? במקרה זה, עליכם לערוך שקלול נתונים תוך בחינת מאפייניו של הלקוח כדי להחליט מהי הדרך הנגישה ביותר לפנות אליו.
ממשק נגיש וקל לתפעול
חשוב לדאוג לא רק למערכת נוחה עבור הלקוח, אלא למערכת נוחה גם עבורכם, מנהלי החנות. חשוב לדאוג לכך שהמערכת תהיה לידידותית גם לאנשים נטולי ניסיון ברשת. מערכת קלה לתפעול כוללת העלאת מוצרים בקלות, עדכון סטטוסים של הזמנות, יצירת תקשורת עם הלקוחות, הפקת חשבוניות, חברת שילוח מוצרים ועוד.
תהליך רכישה מאובטח ויעיל
חשוב מאוד לוודא שתהליך הרכישה יהיה מאובטח וימנע מנתוניהם הרגישים ביותר של לקוחותיכם לדלוף. מלבד זאת, חשוב לוודא שההזמנה תתבצע במהירות ובקלות ולא תדרוש מהגולש למלא שדות נתונים רבים. זכרו, הוא בחר לקנות בחנות הווירטואלית שלכם כדי לחסוך מעצמו התעסקות ארוכה ומורטת עצבים.
אופן הצגת המוצרים
האופן היחידי שבו הגולשים יוכלו לקבל התרשמות על המוצרים לרכישה היא באמצעות עיניהם. לכן, חשוב מאוד לבחור בתמונות שיציגו באופן המושך והמשכנע ביותר. התמונות הללו צריכות להיות ברורות, מקצועיות ואיכותיות. התצלום הנכון ייצור אווירה נחשקת שהקונה ירצה להיות לחלק ממנה. מומלץ מאוד לפנות לצלם מקצועי המתמחה בצילום מוצרים מסחרי. כך המוצרים שלכם "יתעוררו לחיים" על גבי דף האינטרנט בחנות הווירטואלית.
קניות מבלי לצאת מהבית
בעידן ה-FAST FOOD הנוכחי ברור לכל שזמן שווה כסף. וכשזמן שווה כסף, חשוב מאוד לקצר ולייעל את התהליכים. סיבוב קניות "קצר" בת"א יארך לא פחות משלוש שעות עבור הקונה הזריז, כשחלק מהזמן הנכבד הזה כולל את מסע החיפוש אחר חנייה. פרט להמתנה המייגעת בפקקים, בל נשכח את ההמתנה בתורים. ומי שלא נכנס במוצאי השבת לחנות האופנה הפופולארית זארה שבקניון עיר ימים שבנתניה, לא ראה זירת קרב אופנתית מימיו. החנות מאוכלסת בצפיפות מלאה, התורים הארוכים לתאי המדידה משתלבים בתורי ההמתנה הארוכים לקופת התשלום. התעייפנו רק מלתאר את התהליך. אם כך, מה הפלא שאנשים רבים פונים אל הרשת הווירטואלית לצורך פתרון?
חנות וירטואלית עונה על הצורך לבצע רכישה מבלי לצאת מהבית. אתם יכולים לשבת בפיג'מה האהובה עליכם, להיזרק על הספה האהובה עליכם ולגלוש בלפטופ האהוב שלכם. לכן, סחר אלקטרוני הינו פלח שוק עסקי מכובד מאוד שמאפשר להרוויח ובגדול. בשונה מחנות קיימת בשטח, אתם חוסכים לעצמכם עלויות עתק על שכירות, תשלום לעובדים ועוד.
המאמר נכתב באדיבות – וובינג בניית אתר וורדפרס בקליק – Webing