מה זה CRO ומה זה עושה לעולם ה-SEO?
אחד הדברים שאי אפשר שלא לשים לב זה שעולם שיפור יחסי ההמרה מתחיל לעלות ולעשות הרבה מאוד רעש לעומת עולם של קידום אתרים, למה? כי אחרי שאתה מקום ראשון בגוגל קשה להסביר ללקוח מה *עוד* אפשר לבצע עבורו, עולם ה-CRO בא לשפר את היחס בכללי, איך גולש רואה את האתר שלך, אסביר במאמר הבא.
שיפור יחסי המרה מתחיל ונגמר מהגולש עצמו, לפני הכל, עזבו את גוגל, לפני שאתם רצים לחשוב איך מתקדמים בגוגל חשוב מאוד להבין שברגע שתגיעו לעמוד הראשון הנכסף צריך להראות לגולש את מה שרצינו מלכתחילה ולקבל את המקסימום המרות שאפשר לקבל מהגולשים שבאתר, למשל, אם 100 גולשים נכנסים לאתר ורק 10 אנשים השאירו פרטים, מן הסתם, 10% המרה. אבל כאשר 70 גולשים ייכנסו ועדיין 10 גולשים ישאירו פרטים, מדובר על 14% המרה, משמע, דווקא אתר עם ה-70 גולשים, מצליח להוציא יותר מהגולשים שלו. כאן בדיוק, אנחנו צריכים לשים לב לנושא הזה בצורה הטובה ביותר ולהחליט מה הטוב ביותר עבור הגולש – ולעבוד עבור כך.
מה אנחנו יכולים לעשות?
קודם כל יש את גוגל אנליטיקס, בעזרת אנליטיקס נוכל לדעת מה קורה (כמה שאפשר) לגולשים שלנו כאשר הם נכנסים לאתר, כלומר, האם הם נשארים שם יותר מהזמן הממוצע? האם הם עוברים ומבקרים יותר מכמה עמודים בודדים? האם הם בעצם אף משאירים פרטים בזמן קצר או שמא "לקח להם זמן" למצוא את הטופס בכלל? חשוב מאוד להקל את חיי אורך הגולש באתר שלנו כמה שרק ניתן.
בואו נדבר על כמה דברים מאוד חשובים שיש היום לסדר אותם גם מבלי להיכנס לניתוחים של Split Testing:
- כפתורים: בשפת האינטרנט אומרים שצבעים יכולים לשנות החלטות גורליות מאוד, בין אם ללחוץ או לא יכול לשנות את הפרנסה של בעל האתר, אז לפני שאתם רצים לצבוע את הכפתור באדום, חישבו קודם ודעו: אדום, הינו צבע של "אזהרה" או "סכנה". ירוק, הינו צבע של "חופשיות" ו"הנאה". מספיק בעזרת שני הצבעים האלו, בטח הבנתם מה עדיף, חישבו על כך.
- Above The Fold: בגלל שאנחנו חיים בדור הY שרוצה הכל כאן ועכשיו, חשוב מאוד לשים את כל מה שמניע לפעולה מעל ה"קיפול" הראשון של המסך, משמע, לפני שהגולש צריך לגלוש, נתן לו כמה שיותר מידע על מנת שלא יילך לשום מקום
- טפסי יצירת קשר: חשוב מאוד לשים בצורה מאוד ברורה ולא "מתמזגת" מדיי עם העיצוב של האתר את טפסי יצירת הקשר על מנת שהגולש יראה אותם בצורה מאוד ברורה לרגע בו יחליט שהוא רוצה לשמור על קשר איתכם, אל תתנו לו לחפש, זה בדרך כלל לא קורה יותר משניה או שתיים
בכללי, CRO הוא שיפור יחסי המרה, משמע, לגרום לטראפיק הקיים לעבוד בשבילכם מאשר לנסות וללכת להביא טראפיק חדש, בהצלחה לכם ואל תשכחו אותנו כשתצליחו!